Kadra naszego przedszkola dokłada wszelkich starań by rozwój każdego dziecka przebiegał w atmosferze życzliwości wobec innych, by w przyszłości taka postawa zauważalna była w sferach życia społecznego Naszego Przedszkolaka. Dewizą naszych działań jest przekonanie – powtarzając za Jackiem Kielinem: „Warto świadomie utrzymywać relacje z ludźmi, którzy myślą od nas inaczej. Warto chcieć ich zrozumieć. Często jest to trudne, ale pozwala nam się rozwijać. Z faktu, że dzieci potrzebują granic i obowiązków, nie wynika jeszcze, że nie powinniśmy szanować ich woli. Jest dokładnie odwrotnie, dopiero spełnianie ich oczekiwań w wielu obszarach, upoważnia nas do stawiania im tu i ówdzie niezbędnych wymagań.”
Wszyscy pracownicy doskonalą swój warsztat pracy tak by spełniać oczekiwania młodego człowieka. Uczymy się jak uczyć nasze dzieci, dlatego wybieramy metody aktywizujące wszystkich, stosujemy elementy mentoringu rówieśniczego, stawiamy na praktyczne umiejętności – każda sytuacja może czegoś nauczyć, każdy niezależnie od sposobu w jaki się rozwija wnosi coś cennego w społeczność przedszkola.
Komunikacj alternatywna – potrzeba komunikowania się z drugim człowiekiem jest jedną z najważniejszych potrzeb. Każde dziecko wymaga indywidualnego dopasowania systemu, nie stosujemy jednolitego narzędzia dla wszystkich dzieci.
Formalne informacje czym jest edukacja włączająca znajdą Państwo na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej: